Kontakta oss
Få hjälp med ett bankärende eller digital tjänst
Ring dygnet runt
Kontakta oss dygnet runt för hjälp med bankärenden och supportfrågor. Du behöver identifiera dig med Mobilt BankID eller personlig kod.
Chatta med oss
Här kan du som är privatkund hos oss ställa frågor om hur du använder våra digitala tjänster och få svar på allmänna bankfrågor. Öppet alla dagar 8-22.
Fråga på sociala medier
Vi svarar på dina frågor på Facebook och Twitter varje dag 8-22. Lämna inga personliga uppgifter (till exempel kontonummer) i ditt meddelande.
Möt oss på bankkontoret
Våra experter på bankkontoret erbjuder dig kvalificerad rådgivning för att du ska kunna fatta kloka ekonomiska beslut. Vi hjälper dig med till exempel bolån, placeringar eller sparande till pension. Boka tid för ett rådgivningsmöte där vi gör en personlig behovsanalys och tillsammans går igenom din ekonomi och hittar de bästa lösningarna för dig.
Prata bolån med oss
Vare sig du ska köpa din första bostad eller redan är bolånekund hos oss så finns vi här för dig. För enklare frågor som till exempel vad du behöver för att göra en ansökan kan du höra av dig till 0771-77 88 99 eller ställa en fråga i chatten.
Vill du som är kund träffa oss i en rådgivning kring ditt bolån kan du vända dig till ditt närmaste bankkontor för att boka in en tid.
Hjälp med digitala tjänster
Har du problem med någon av våra digitala tjänster? Du hittar guider och svaren på de vanligaste frågorna här.
Spärra kort och BankID
Spärra kort
Du kan spärra ditt privata kort direkt i internetbanken eller Handelsbankenappen. Eller ring:
Från utlandet: +46 8 411 21 22
Spärra BankID
Mobilt BankID kan du spärra direkt i internetbanken. Du kan även ringa. För att spärra BankID på kort, ring:
Från utlandet: +46 8 411 21 22
Synpunkter och klagomål
Synpunkter
Har du synpunkter att dela med oss? Berätta gärna vad du tycker om vår verksamhet eller våra tjänster. Vi använder din feedback till att bli bättre.
Klagomål
Här hittar du information om hur du gör när du vill framföra ett klagomål i ett specifikt ärende och hur vi hanterar det.
Officiell kontaktinformation
Faktureringsadress
Handelsbanken
Kund-id SHB1001
106 42 Stockholm
GLN 7350043760137
Mejladress för fakturering:
SHB0000@tps.banctec.se
Företagsinformation
Organisationsnummer: 502007-7862
SWIFT-/BIC-adress: HANDSESS
LEI-nummer (legal entity identifier): NHBDILHZTYCNBV5UYZ31
GIIN-nummer: TT0D1B.00000.LE.752