Man sitter vid datorn Handelsbanken

Kontakta oss

Få hjälp med ett bankärende eller digital tjänst

Ring dygnet runt

Kontakta oss dygnet runt för hjälp med bankärenden och supportfrågor. Du behöver identifiera dig med Mobilt BankID eller personlig kod.

Ring 0771-77 88 99

Chatta med oss

Här kan du som är privatkund hos oss ställa frågor om hur du använder våra digitala tjänster och få svar på allmänna bankfrågor. Öppet alla dagar 8-22.

Till chatten

Fråga på sociala medier

Vi svarar på dina frågor på Facebook och Twitter varje dag 8-22. Lämna inga personliga uppgifter (till exempel kontonummer) i ditt meddelande.

Sociala medier

Möt oss på bankkontoret

 - Handelsbanken.se

Våra experter på bankkontoret erbjuder dig kvalificerad rådgivning för att du ska kunna fatta kloka ekonomiska beslut. Vi hjälper dig med till exempel bolån, placeringar eller sparande till pension. Boka tid för ett rådgivningsmöte där vi gör en personlig behovsanalys och tillsammans går igenom din ekonomi och hittar de bästa lösningarna för dig. 

Hitta ditt bankkontor

Prata bolån med oss

Handelsbanken

Vare sig du ska köpa din första bostad eller redan är bolånekund hos oss så finns vi här för dig. För enklare frågor som till exempel vad du behöver för att göra en ansökan kan du höra av dig till 0771-77 88 99 eller ställa en fråga i chatten

Vill du som är kund träffa oss i en rådgivning kring ditt bolån kan du vända dig till ditt närmaste bankkontor för att boka in en tid.

Hitta bankkontor

Hjälp med digitala tjänster

Pride 2022 - Handelsbanken.se

Har du problem med någon av våra digitala tjänster? Du hittar guider och svaren på de vanligaste frågorna här.

Spärra kort och BankID

ett kort med en cirkel intill med ett snett strec i cirkeln

Spärra kort

Du kan spärra ditt privata kort direkt i internetbanken eller Handelsbankenappen. Eller ring:

020‑41 12 12

Från utlandet: +46 8 411 21 22

mobil med Mobilt BankID och QR-kod

Spärra BankID

Mobilt BankID kan du spärra direkt i internetbanken. Du kan även ringa. För att spärra BankID på kort, ring:

020‑41 12 12

Från utlandet: +46 8 411 21 22

Synpunkter och klagomål

 - Handelsbanken.se

Synpunkter

Har du synpunkter att dela med oss? Berätta gärna vad du tycker om vår verksamhet eller våra tjänster. Vi använder din feedback till att bli bättre. 

Klagomål

Här hittar du information om hur du gör när du vill framföra ett klagomål i ett specifikt ärende och hur vi hanterar det.

Officiell kontaktinformation

Huvudkontor

Kungsträdgårdsgatan 2
106 70 Stockholm 

Växel: 08-701 10 00

Faktureringsadress

Handelsbanken
Kund-id SHB1001
106 42 Stockholm

GLN 7350043760137 

Mejladress för fakturering: 
SHB0000@tps.banctec.se

Företagsinformation

Organisationsnummer: 502007-7862
SWIFT-/BIC-adress: HANDSESS
LEI-nummer (legal entity identifier): NHBDILHZTYCNBV5UYZ31
GIIN-nummer: TT0D1B.00000.LE.752