1. Kontakta oss

Kontakta oss

Få hjälp på ditt bankkontor, via telefon eller chatt.

Med anledning av corona

Boka tid på kontor

För att undvika smittspridning ber vi dig att i möjligaste mån sköta dina bankärenden digitalt. Om du behöver besöka ditt kontor måste du boka tid i förväg. Via mobilappen och internetbanken kan du utföra de vanligaste bankärendena. Du kan även ringa vår personliga service på 0771-77 88 99 eller till ditt lokala bankkontor.

Så här gör vi på våra bankkontor

På Handelsbanken följer vi utvecklingen noggrant. Behöver du besöka ditt bankkontor måste du boka tid i förväg. 

För allas hälsa ber vi dig vänligen att inte besöka ditt bankkontor om du har:

  • Varit i nära kontakt med en person som är smittad av coronaviruset.
  • Känner dig sjuk, med förkylnings- eller influensaliknande symptom.
tre kartnålar

Hitta bankkontor

Det lokala bankkontoret är banken

Hos oss är det lokala bankkontoret banken. Det är kontoret som känner dig och kan ge råd utifrån dina unika behov. Vi kan också hjälpa dig att bli kund, om du inte redan är det. 

Välkommen in!

Bankärenden och support

Spärra kort

Du kan spärra privata kort dygnet runt i mobilappen, internetbanken eller genom att ringa oss:

Inom Sverige 020-41 12 12 
Från utlandet +46 8 411 21 22 

Personlig service dygnet runt 0771-77 88 99

Vi hjälper dig med bankärenden och supportfrågor. Vi kan hjälpa dig på flera språk. Ha din personliga kod redo när du ringer. 

Chatta med oss

Här kan du ställa frågor till oss om hur du använder våra självbetjäningstjänster och få svar på allmänna bankfrågor. 


Ytterligare kontaktinformation

Sociala medier

Vi finns på flera av de mest populära social medierna. Ställ frågor, ge beröm eller tips om förbättringar.

Företagsinformation

Organisationsnummer: 502007-7862
SWIFT-/BIC-adress: HANDSESS
LEI-nummer (legal entity identifier): NHBDILHZTYCNBV5UYZ31
GIIN-nummer: TT0D1B.00000.LE.752

Huvudkontor

Kungsträdgårdsgatan 2
106 70 Stockholm 

Växel: 08-701 10 00


Klagomål och synpunkter

Klagomål

Här hittar du information om hur du gör när du vill framföra ett klagomål i ett specifikt ärende och hur vi hanterar det.

Frågor och synpunkter

Har du frågor om oss och vår verksamhet? Eller har du synpunkter på hur våra tjänster fungerar? Välkommen att fylla i och skicka in formuläret.