Tillgänglighet i mobilappen

Här beskriver vi hur Handelsbankens mobilapp för privatkunder uppfyller lagen om tillgänglighet. Du hittar även information om eventuella brister i tillgänglighet och hur du kan rapportera brister till oss.

Hur tillgänglig är mobilappen?

Handelsbanken står bakom den inloggade mobilappen. Vi vill att så många privatkunder som möjligt ska kunna använda mobilappen. 

På den här sidan beskriver vi hur mobilappen för privatkunder uppfyller lagen om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Vi beskriver även eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Så här har vi testat mobilappen

För att kontrollera att våra digitala tjänster är tillgängliga för alla, använder vi både automatiska tester och manuella kontroller. 

De manuella kontrollerna görs av experter och följer en lista med krav som bygger på standarder och riktlinjer som är relevanta för den nya lagen. Vi följer europeiska standarden EN 301 549 v3.2.1. Den är kompletterad med det som klassas som nivå A och AA i de globala riktlinjerna för webbinnehåll (WCAG 2.2 Öppnas i nytt fönster). Ett annat krav är att vi som bank ska använda ett begripligt språk när vi beskriver våra banktjänster. 

Våra experter kontrollerar bland annat koden, om man kan använda tangentbordet för att navigera, kontraster, zoom och textstorlek. Vi testar också med skärmläsare för att höra hur tjänsterna fungerar för personer med synnedsättning.

Senaste bedömningen

Senaste bedömningen gjordes innan 28 juni 2025.

Redogörelsen uppdaterades senast den 27 juni 2025.

Hittar du brister i vår tillgänglighet?

Kom med förbättringsförslag 

Vi strävar hela tiden efter att förbättra vår digitala tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Tillsyn

PTS – Post- och telestyrelsen – är den myndighet som är ansvarig för marknadskontroll av det som omfattas av tillgänglighetslagen. PTS har även tillsynsansvar för vissa av tjänsterna som omfattas av lagen: elektroniska kommunikationstjänster, banktjänster och e-handel.

Om du har frågor kan du kontakta PTS på: tillganglighetslagen@pts.se

Innehåll som inte är tillgängligt

På vissa ställen i tjänsten möter vi inte de här tillgänglighetskraven.

För dig som helt saknar syn 

  • kan ibland alternativtext saknas på vissa bilder (Beskriv med text allt innehåll som inte är text – WCAG 1.1.1)
  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2)
  • är videoinspelningar ibland inte syntolkade (Syntolka videoinspelningar – WCAG 1.2.5)
  • behöver vi fortsätta att strukturera om koden på några ställen så att skärmläsaren kan användas på ett bra sätt (Förmedla information, struktur och relationer i koden – WCAG 1.3.1)
  • är ibland innehållets läsordning inte helt bra (Presentera innehållet i en meningsfull ordning – WCAG 1.3.2)
  • kan det finnas enstaka hänvisningar som är svåra att förstå eftersom de relaterar till egenskaper som kräver syn för att urskilja (Gör inte instruktioner beroende av sensoriska kännetecken – WCAG 1.3.3)
  • har färg ibland använts som enda sätt att förmedla information (Använd inte enbart färg för att förmedla information – WCAG 1.4.1)
  • kan viss funktionalitet inte användas med tangentbord (All funktionalitet ska kunna användas med tangentbord – WCAG 2.1.1
  • kan tangentbordsfokus ibland fastna (Ingen tangentbordsfälla – WCAG 2.1.2)
  • kan tiden användaren har på sig att slutföra en uppgift ibland vara otillräcklig (Gör det möjligt att justera tidsbegränsningar – WCAG 2.2.1)
  • är fokusordningen ibland inte tillräckligt logisk (Ha en meningsfull fokusordning – WCAG 2.4.3)
  • är syftet med vissa länkar inte tydligt (Skriv tydliga länkar – WCAG 2.4.4)
  • är en del ledtexter och rubriker inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 2.4.6)
  • har inte ett språk angivits för alla sidor, vilket kan försvåra vid uppläsning av skärmläsare (Ange sidans språk i koden – WCAG 3.1.1)
  • är rubriker och ledtexter ibland inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 3.2.1)
  • kan ibland felmeddelanden vara otydlliga eller inte uppmärkta korrekt för skärmläsaren (Visa var ett fel uppstått och beskriv det tydligt – WCAG 3.3.1)
  • är ibland fältetiketter eller ledtexter otydliga (Skapa tydliga fältetiketter och ledtexter – WCAG 3.3.2)
  • saknas ibland förslag på hur ett fel kan korrigeras (Ge förslag på hur fel kan rättas till – WCAG 3.3.3)
  • kan du ibland behöva komma ihåg komplexa lösenord för att logga in. (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)
  • kan uppmärkningen för tekniska hjälpmedel ibland vara felaktig eller saknas (Se till att komponenter fungerar i hjälpmedel – WCAG 4.1.2)
  • förmedlas statusmeddelanden ibland på ett otydligt sätt eller inte alls av skärmläsare (Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus – WCAG 4.1.3)

För dig som har nedsatt syn 

  • kan ibland alternativtext saknas på vissa bilder (Beskriv med text allt innehåll som inte är text – WCAG 1.1.1)
  • kan språket ibland vara svårt att förstå (Språknivå B2)
  • är vissa videoinspelningar inte syntolkade (Syntolka videoinspelningar – WCAG 1.2.5)
  • behöver vi fortsätta att strukturera om koden på några ställen så att skärmläsaren kan användas på ett bra sätt (Förmedla information, struktur och relationer i koden – WCAG 1.3.1)
  • är ibland innehållets läsordning inte helt bra (Presentera innehållet i en meningsfull ordning – WCAG 1.3.2)
  • kan det ibland finnas instruktioner som som är svåra att relatera till eftersom de hänvisar till egenskaper som kräver syn eller andra sinnen för att urskilja (Gör inte instruktioner beroende av sensoriska kännetecken – WCAG 1.3.3)
  • saknas ibland ett formulärs syfte i koden (Ange syftet för formulärfält i koden – WCAG 1.3.5)
  • har färg ibland använts som enda sätt att förmedla information (Använd inte enbart färg för att förmedla information – WCAG 1.4.1)
  • är kontrasten inte alltid tillräckligt bra mellan text och bakgrund (Använd tillräcklig kontrast mellan text och bakgrund – WCAG 1.4.3)
  • slår förstoring av text inte alltid igenom på ett godtagbart sätt (Se till att text går att förstora – WCAG 1.4.4)
  • blir layouten ibland inte tillräckligt bra när zoomning görs (Skapa en flexibel layout som fungerar vid förstoring eller liten skärm – WCAG 1.4.10)
  • är kontrasterna inte tillräckliga i vissa komponenter och grafik (Använd tillräckliga kontraster i komponenter och grafik – WCAG 1.4.11)
  • kan viss funktionalitet inte användas med tangentbord (All funktionalitet ska kunna användas med tangentbord – WCAG 2.1.1)
  • kan tangentbordsfokus ibland fastna (Ingen tangentbordsfälla – WCAG 2.1.2)
  • kan tiden användaren har på sig att slutföra en uppgift ibland vara otillräcklig (Gör det möjligt att justera tidsbegränsningar – WCAG 2.2.1)
  • är fokusordningen ibland inte tillräckligt logisk (Ha en meningsfull fokusordning – WCAG 2.4.3)
  • är syftet med vissa länkar inte tydligt (Skriv tydliga länkar – WCAG 2.4.4)
  • är en del ledtexter och rubriker inte tillräckligt beskrivande i sammanhanget (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 2.4.6)
  • är det ibland inte visuellt tydligt vilket element som är i fokus vid tangenbordsnavigation (Gör det synligt vad som är i fokus – WCAG 2.4.7)
  • kan det ibland bli så att det objekt som har fokus är dolt av ett annat objekt eller ligger utanför skärmen ("Ej dolt fokus" – WCAG 2.4.11)
  • går det på något ställe inte att ångra ett klick (Gör det möjligt att ångra klick – WCAG 2.5.2)
  • är vissa knappar, länkar och andra klickytor inte tillräckligt stora (Tillräcklig storlek på knappar, länkar och andra klickytor – WCAG 2.5.8)
  • har inte språk angivits för alla sidor, vilket kan försvåra vid uppläsning av skärmläsare (Ange sidans språk i koden – WCAG 3.1.1)
  • är rubriker och ledtexter ibland inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 3.2.1)
  • händer det att funktioner för support, chattbot, frågor och svar är inte konsekvent placerade (Konsekvent placering av hjälpfunktioner  – WCAG 3.2.6)
  • kan ibland felmeddelanden vara otydlliga eller inte uppmärkta på korrekt för skärmläsare (Visa var ett fel uppstått och beskriv det tydligt – WCAG 3.3.1)
  • är ibland fältetiketter eller ledtexter otydliga (Skapa tydliga fältetiketter och ledtexter – WCAG 3.3.2)
  • saknas ibland förslag på hur ett fel kan korrigeras (Ge förslag på hur fel kan rättas till – WCAG 3.3.3)
  • kan du kan behöva fylla i samma information mer än en gång under samma process ("Kräv inte överflödig inmatning" – WCAG 3.3.7)
  • kan du behöva lösa komplicerade uppgifter, komma ihåg komplexa lösenord eller identifiera bilder för att logga in (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)
  • kan uppmärkningen för tekniska hjälpmedel ibland vara felaktiga eller saknas (Se till att komponenter fungerar i hjälpmedel – WCAG 4.1.2)
  • förmedlas statusmeddelanden ibland inte av skärmläsare (Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus – WCAG 4.1.3)
  • är vissa reglage inte utformade så alla kan använda dem (Utforma eventuella reglage så att alla kan använda dem – EN 5.5+)
  • kan det finnas användarinställningar som inte slår igenom (Respektera användarens inställningar – EN 11.7)

För dig som delvis eller helt saknar färgseende

  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2) 
  • kan det ibland finnas instruktioner som är svåra att relatera till eftersom de hänvisar till egenskaper som kräver färgseende för att urskilja (Gör inte instruktioner beroende av sensoriska kännetecken – WCAG 1.3.3)
  • har färg ibland använts som enda sätt att förmedla information (Använd inte enbart färg för att förmedla information – WCAG 1.4.1)
  • är kontrasten ibland inte alltid tillräckligt bra mellan text och bakgrund (Använd tillräcklig kontrast mellan text och bakgrund – WCAG 1.4.3)
  • är kontrasterna inte tillräckliga i vissa komponenter och grafik (Använd tillräckliga kontraster i komponenter och grafik – WCAG 1.4.11)
  • kan det ibland bli så att det objekt som har fokus döljs av ett annat objekt eller hamnar utanför skärmen (Ej dolt fokus" – WCAG 2.4.11) 
  • kan ibland felmeddelanden vara otydliga eller inte uppmärkta korrekt för skärmläsare (Visa var ett fel uppstått och beskriv det tydligt – WCAG 3.3.1)

För dig som helt saknar hörsel

  • kan ibland alternativtext saknas (Beskriv med text allt innehåll som inte är text – WCAG 1.1.1)
  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2)
  • kan det ibland finnas instruktioner som är svåra att relatera till eftersom de hänvisar till egenskaper som kräver hörsel eller andra sinnen för att urskilja (Gör inte instruktioner beroende av sensoriska kännetecken – WCAG 1.3.3)
  • kan tiden användaren har på sig att slutföra en uppgift ibland vara otillräcklig (Gör det möjligt att justera tidsbegränsningar – WCAG 2.2.1)
  • är en del ledtexter och rubriker inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 2.4.6)
  • har inte språk angivits för alla sidor, vilket kan försvåra vid uppläsning av skärmläsare (Ange sidans språk i koden – WCAG 3.1.1)
  • förmedlas statusmeddelanden ibland på ett otydligt sätt eller inte alls av skärmläsare (Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus – WCAG 4.1.3)

För dig som har nedsatt hörsel

  • kan ibland alternativtext saknas (Beskriv med text allt innehåll som inte är text – WCAG 1.1.1)
  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2)
  • kan det ibland finnas instruktioner som är svåra att relatera till eftersom de hänvisar till egenskaper som kräver hörsel eller andra sinnen för att urskilja (Gör inte instruktioner beroende av sensoriska kännetecken – WCAG 1.3.3)
  • kan tiden användaren har på sig att slutföra en uppgift ibland vara otillräcklig (Gör det möjligt att justera tidsbegränsningar – WCAG 2.2.1)
  • har inte språk angivits för alla sidor, vilket kan försvåra vid uppläsning av skärmläsare  (Ange sidans språk i koden – WCAG 3.1.1)
  • kan du behöva komma ihåg komplexa lösenord för att logga in. (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)
  • förmedlas statusmeddelanden ibland på ett otydligt sätt eller inte alls av skärmläsare (Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus – WCAG 4.1.3)

För dig utan talförmåga

  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2)
  • kan viss funktionalitet inte användas med tangentbord (All funktionalitet ska kunna användas med tangentbord – WCAG 2.1.1)
  • kan tangentbordsfokus ibland fastna (Ingen tangentbordsfälla – WCAG 2.1.2)
  • är syftet med vissa länkar inte tydligt (Skriv tydliga länkar – WCAG 2.4.4)
  • är en del ledtexter och rubriker inte tillräckligt beskrivande i sammanhanget (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 2.4.6)
  • händer det att det inte är visuellt tydligt vilket element som har tangentbordsfokus  (Gör det synligt vad som är i fokus – WCAG 2.4.7)
  • är ibland fältetiketter eller ledtexter otydliga (Skapa tydliga fältetiketter och ledtexter – WCAG 3.3.2)
  • saknas ibland förslag på hur ett fel kan korrigeras (Ge förslag på hur fel kan rättas till – WCAG 3.3.3)
  • kan du behöva komma ihåg komplexa lösenord för att logga in. (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)

För dig med begränsad funktion eller styrka i händerna 

  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2) 
  • anpassas ibland inte innehållet på ett bra sätt efter skärmens riktning (Se till att innehållet anpassas efter skärmens riktning – WCAG 1.3.4)
  • kan viss funktionalitet inte användas med tangentbord (All funktionalitet ska kunna användas med tangentbord – WCAG 2.1.1)
  • kan tangentbordsfokus ibland fastna (Ingen tangentbordsfälla – WCAG 2.1.2)
  • kan tiden användaren har på sig att slutföra en uppgift ibland vara otillräcklig (Gör det möjligt att justera tidsbegränsningar – WCAG 2.2.1)
  • är fokusordningen ibland inte tillräckligt logisk (Ha en meningsfull fokusordning – WCAG 2.4.3)
  • är syftet med vissa länkar inte tydligt (Skriv tydliga länkar – WCAG 2.4.4)
  • är en del ledtexter och rubriker inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 2.4.6)
  • fokusmarkering ibland inte tillräckligt tydliga (Gör det synligt vad som är i fokus – WCAG 2.4.7)
  • kan det ibland bli så att det objekt som har fokus döljs av ett annat objekt eller hamnar utanför skärmen (Ej dolt fokus – WCAG 2.4.11)
  • saknas ibland alternativ till komplexa finger- eller pekarrörelser (Erbjud alternativ till komplexa finger- eller pekarrörelser – WCAG 2.5.1)
  • går det inte ibland att ångra ett klick (Gör det möjligt att ångra klick – WCAG 2.5.2)
  • överensstämmer inte alltid synlig text på knappar eller kontroller med det namn som läses upp av en skärmläsare (Se till att text på knappar och kontroller överensstämmer med maskinläsbara namn – WCAG 2.5.3)
  • är vissa knappar, länkar och andra klickytor inte tillräckligt stora (Tillräcklig storlek på knappar, länkar och andra klickytor – WCAG 2.5.8)
  • är rubriker och ledtexter ibland inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 3.2.1)
  • händer det att funktioner för support, chattbot, frågor och svar är inte konsekvent placerade ("Konsekvent placering av hjälpfunktioner" – WCAG 3.2.6)
  • kan du behöva lösa komplicerade uppgifter, komma ihåg komplexa lösenord eller identifiera bilder för att logga in (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)
  • kan uppmärknigen för tekniska hjälpmedel ibland vara felaktiga eller saknas (Se till att komponenter fungerar i hjälpmedel – WCAG 4.1.2)
  • är vissa reglage inte utformade så alla kan använda dem (Utforma eventuella reglage så att alla kan använda dem – EN 5.5+)

För dig med begränsad räckvidd

  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2) 
  • anpassas inte innehållet efter skärmens riktning ibland (Se till att innehållet anpassas efter skärmens riktning – WCAG 1.3.4)
  • kan det ibland bli så att det objekt som har fokus döljs av ett annat objekt eller hamnar utanför skärmen. ("Ej dolt fokus" – WCAG 2.4.11)
  • saknas ibland alternativ till komplexa finger- eller pekarrörelser (Erbjud alternativ till komplexa finger- eller pekarrörelser – WCAG 2.5.1)
  • går det inte ibland att ångra ett klick (Gör det möjligt att ångra klick – WCAG 2.5.2)
  • överensstämmer inte alltid den visuella texten på en knapp eller kontroll med den text som läses upp av skärmläsare (Se till att text på knappar och kontroller överensstämmer med maskinläsbara namn – WCAG 2.5.3)
  • är vissa knappar, länkar och andra klickytor inte tillräckligt stora (Tillräcklig storlek på knappar, länkar och andra klickytor – WCAG 2.5.8)
  • händer det att funktioner för support, chattbot, frågor och svar är inte konsekvent placerade ("Kräv inte överflödig inmatning" – WCAG 3.3.7)
  • kan du behöva lösa komplicerade uppgifter, komma ihåg komplexa lösenord eller identifiera bilder för att logga in (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)

För dig med nedsatt kognition

  • kan ibland alternativtext saknas (Beskriv med text allt innehåll som inte är text – WCAG 1.1.1)
  • kan språket ibland vara lite svårt att förstå (Språknivå B2)
  • är ibland inte videoinspelningar syntolkade (Syntolka videoinspelningar – WCAG 1.2.5)
  • behöver vi fortsätta att strukturera om koden på några ställen så att skärmläsaren kan användas på ett bra sätt (Förmedla information, struktur och relationer i koden – WCAG 1.3.1)
  • är ibland innehållets läsordning inte helt bra (Presentera innehållet i en meningsfull ordning – WCAG 1.3.2)
  • kan det ibland finnas instruktioner som är svåra att relatera till eftersom de hänvisar till egenskaper som kräver syn eller andra sinnen för att urskilja (Gör inte instruktioner beroende av sensoriska kännetecken – WCAG 1.3.3) 
  • anpassas inte innehållet efter skärmens riktning ibland (Se till att innehållet anpassas efter skärmens riktning – WCAG 1.3.4) 
  • har färg ibland använts som enda sätt att förmedla information (Använd inte enbart färg för att förmedla information – WCAG 1.4.1)
  • är kontrasten ibland inte alltid tillräckligt bra mellan text och bakgrund (Använd tillräcklig kontrast mellan text och bakgrund – WCAG 1.4.3)
  • är kontrasterna inte tillräckliga i vissa komponenter och grafik (Använd tillräckliga kontraster i komponenter och grafik – WCAG 1.4.11)
  • kan tiden användaren har på sig att slutföra en uppgift ibland vara otillräcklig (Gör det möjligt att justera tidsbegränsningar – WCAG 2.2.1)
  • beskrivs ibland inte område eller syfte i sidans titel (Skriv beskrivande sidtitlar – WCAG 2.4.2)
  • är fokusordningen ibland inte tillräckligt logisk (Ha en meningsfull fokusordning – WCAG 2.4.3)
  • är syftet med vissa länkar inte tydligt (Skriv tydliga länkar – WCAG 2.4.4)
  • är en del ledtexter och rubriker inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 2.4.6)
  • händer det att det inte är visuellt tydligt vilket element som har tangentbordsfokus (Gör det synligt vad som är i fokus – WCAG 2.4.7)
  • kan det ibland bli så att det objekt som har fokus döljs av ett annat objekt eller hamnar utanför skärmen. ("Ej dolt fokus" – WCAG 2.4.11)
  • saknas ibland alternativ till komplexa finger- eller pekarrörelser (Erbjud alternativ till komplexa finger- eller pekarrörelser – WCAG 2.5.1)
  • går det på något ställe inte att ångra ett klick (Gör det möjligt att ångra klick – WCAG 2.5.2)
  • överensstämmer inte alltid den visuella texten på en knapp eller kontroll med den text som läses upp av skärmläsare (Se till att text på knappar och kontroller överensstämmer med maskinläsbara namn – WCAG 2.5.3)
  • är vissa knappar, länkar och andra klickytor inte tillräckligt stora (Tillräcklig storlek på knappar, länkar och andra klickytor – WCAG 2.5.8)
  • har inte språk angivits för alla sidor, vilket kan försvåra vid uppläsning av skärmläsare (Ange sidans språk i koden – WCAG 3.1.1)
  • är rubriker och ledtexter ibland inte tillräckligt beskrivande (Skriv beskrivande rubriker och ledtexter – WCAG 3.2.1)
  • händer det att funktioner för support, chattbot, frågor och svar är inte konsekvent placerade ("Konsekvent placering av hjälpfunktioner" – WCAG 3.2.6)
  • kan ibland felmeddelanden vara otydliga eller inte uppmärkta korrekt för skärmläsare (Visa var ett fel uppstått och beskriv det tydligt – WCAG 3.3.1)
  • är ibland fältetiketter eller ledtexter otydliga (Skapa tydliga fältetiketter och ledtexter – WCAG 3.3.2)
  • saknas ibland förslag på hur ett fel kan korrigeras (Ge förslag på hur fel kan rättas till – WCAG 3.3.3)
  • kan du kan behöva fylla i samma information mer än en gång under samma process ("Kräv inte överflödig inmatning" – WCAG 3.3.7)
  • kan du behöva lösa komplicerade uppgifter, komma ihåg komplexa lösenord eller identifiera bilder för att logga in (Tillgänglig autentisering – WCAG 3.3.8)
  • förmedlas statusmeddelanden ibland på ett otydligt sätt eller inte alls av skärmläsare, endera för den som använder skärmläsare eller rent visuellt (Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus – WCAG 4.1.3)
  • händer det att vissa användarinställningar inte slår igenom (Respektera användarens inställningar – WCAG EN 11.7)

Tillgänglighetsbrister i dokument och språk

Pdf-dokument

Pdf-dokument som ligger i våra tjänster och på vår publika webbplats kan delvis brista i tillgänglighet. 

Det kan göra att struktur – i form av så kallade taggar – saknas och dessa krävs för att skärmläsare ska fungera korrekt. 

Navigering kan också påverkas och att viss information inte läses upp av en skärmläsare. Det kan exempelvis handla om alternativtexten för en bild. 

Språknivå

Den nya lagen kräver att information om banktjänster ska vara tydlig, konkret och relevant. ​Språket får inte vara mer avancerat än vad som kallas nivå B2 enligt Europarådets gemensamma europeiska referensram för språk. Det motsvarar en övre medelnivå i språkförståelse. 

Vi är medvetna om att vissa delar av våra digitala tjänster i dagsläget kan innehålla språk som överstiger denna nivå. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra språket i våra tjänster för att säkerställa att de är tillgängliga för så många som möjligt.