Tillgänglighetsredogörelse

Den här tillgänglighetsredogörelsen gäller innehållet i Handelsbankens digitala tjänster i Sverige.

Digitala tjänster

Här beskriver vi hur våra tjänster följer de krav som rör tillgänglighet enligt Lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. 

Du hittar även en detaljerad, fullständigt och tydlig förteckning över vilket innehåll som inte är tillgängligt, varför det inte är det och när det kommer bli tillgängligt. 

Inloggade banktjänster

Här under finns informationen som gäller internetbanken för privatkunder.

Tjänster i mobilen

Här har vi listat det som gäller appen för våra privatkunder. 

Publika webbplatsen 

På www.handelsbanken.se har vi information om våra banktjänster och funktioner. Här hittar du information om det. 

Tjänster för inloggning och signering

Våra digitala tjänster erbjuder flera olika metoder för inloggning och signering. Mobilt BankID är en av våra vanligaste metoder för att identifiera sig, men vi erbjuder även kortläsare (bankdosor) för olika behov. 

Här kan du läsa om hur våra lösningar för inloggning och signering möter kraven i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och det europeiska tillgänglighetsdirektivet.