Spärra BankID

Om du misstänker att du har blivit utsatt för bedrägeri måste du omedelbart spärra ditt BankID eller inloggningskort

Spärra och anmäl

Tänk på att ditt inloggningskort (med BankID på kort) och Mobilt BankID är id-handlingar på samma sätt som ditt körkort eller pass. Kontakta oss direkt om du förlorat ditt inloggningskort, tappat din telefon med Mobilt BankID, misstänker att du blivit utsatt för ett bedrägeri eller om du har lämnat ifrån dig känslig information.

Ring för att spärra BankID på kort

Logga in och spärra Mobilt BankID

Du kan också logga in och spärra Mobilt BankID i internetbanken.

Logga in och spärra BankID Öppnas i nytt fönster

Läs också

talk to customer service - Handelsbanken.se

Vad du kan göra för din säkerhet

Vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar. Det finns också saker du själv kan tänka på för att hålla dig säker.

Säkerhet