Kontakt och support
Hitta svaren på de vanligaste frågorna
-
Din nya telefon behöver ha BankID-appen och Handelsbankens app för privatpersoner, därefter loggar du in i bankappen på din gamla telefon och följer instruktionen i menyvalet ”Beställ nytt BankID till annan enhet” under Digitala tjänster. Tjänsten är tillgänglig för dig över 16 år.
-
Om det är första gången som du skaffar ett Mobilt BankID gör du det enklast i internetbanken. Du kan också få hjälp av oss på ett bankkontor.
-
Du behöver ett inloggningskort, en kortläsare och en sladd till kortläsare. Följ sedan instruktionen i denna länk:
-
För att använda appen behöver du ha ett avtal om telefontjänster, det kan du ordna i internetbanken. Därefter kan du logga in i appen om du identifierar dig med Mobilt BankID. Vill du logga in med en personlig kod behöver du först aktivera din app.
-
Har du blivit av med ditt kort behöver du spärra det direkt. Du kan spärra kortet i appen, internetbanken eller genom att ringa. Läs hur du gör här eller ring direkt.
Ring i Sverige 020-41 12 12
Ring från utlandet +46 8 411 21 22
-
Du kan spärra ditt BankID genom att logga in i internetbanken Öppnas i nytt fönster eller ring något av dessa nummer.
Ring i Sverige 020-41 12 12
Ring från utlandet +46 8 411 21 22
Välj hur du vill kontakta oss
Officiell kontaktinformation
Faktureringsadress
Handelsbanken
Kund-id SHB1001
106 42 Stockholm
GLN 7350043760137
Mejladress för fakturering:
SHB0000@tps.banctec.se
Företagsinformation
Organisationsnummer: 502007-7862
SWIFT-/BIC-adress: HANDSESS
LEI-nummer (legal entity identifier): NHBDILHZTYCNBV5UYZ31
GIIN-nummer: TT0D1B.00000.LE.752