Hjälp med Mobilt BankID

Här får du all hjälp du behöver med Mobilt BankID
mobil med BankId och QR-kod

Vanliga frågor just nu

Hur skaffar eller förnyar jag ett Mobilt BankID? 

Har du ett befintligt Mobilt BankID kan du göra det direkt via vår mobilapp. Saknar du ett befintligt Mobilt BankID behöver du logga in på internetbanken. 

Kan jag logga in med ett Mobilt BankID från annan bank?

Ja. Första gången du loggar in och om du förnyar Mobilt BankID från en annan bank behöver du verifiera det. Du kan göra verifieringen med din kortläsare eller ID-handling (svenskt pass eller nationellt id-kort), via vår mobilapp eller på internetbanken. 
  1. Logga in på Handelsbanken med Mobilt BankID.
  2. Följ instruktionerna för att verifiera ditt Mobilt BankID.
  3. När verifieringen är slutförd kan du logga in med Mobilt BankID. 

Problem att logga in med Mobilt BankID?

Ikon information

Internetbanken
Använd standardwebbläsaren på din mobil/surfplatta för att logga in på internetbanken. Vid användning av icke-standardwebbläsare kan felmeddelande visas. Kontrollera standardwebbläsaren i enhetens inställningar.

Mobilappen
Om BankID-appen inte öppnas vid inloggning i mobilappen så kan det bero på en felaktig inställning. Följ stegen på BankIDs webbsida.

Behöver du hjälp?

Ikon hand som håller i ett hjärta - omtanke

Vi finns här för dig 

Ring 0771-77 88 99 för personlig service dygnet runt. 
Du kan även kontakta oss på Facebook, eller chatta med oss varje dag mellan 8-22.

Vill du leta själv? 

Vi har samlat våra supportområden på en sida. 

Frågor och svar

Läs också

young woman in the city with a mobile  - Handelsbanken.se

Mobilt BankID 

Har du ny mobil eller behöver komma igång med Mobilt BankID?

Mobilt BankID