Automatisera betalningarna
Använder du ett affärssystem men gör dina betalningar manuellt i Internet Företag? Du kan spara tid genom att skicka informationen elektroniskt istället. Med Handelsbankens filtjänster kan du automatisera stora delar av företagets betalningar.
Utbetalningar
När du har registrerat betalningarna i affärssystemet skapar du en betalningsfil. Du loggar in i Internet Företag och skickar filen – du behöver inte registrera betalningarna igen. Vi gör betalningarna på rätt dag, och du kan följa dem via internet. Du kan också hämta en återrapporteringsfil, som du läser in i affärssystemet för att stämma av. Det kostar inget extra att betala via fil. För återrapporteringsfilen betalar du en avgift, men du sparar tid på redovisningsarbetet.
Inbetalningar
När du får betalt visas inbetalningarna i Internettjänsten. Du kan också få informationen i en fil, som du hämtar och läser in i affärssystemet för att matcha automatiskt.
Kontoutdrag på fil – direkt i företagets affärssystem
Förenkla arbetet genom att läsa in och använda ett utökat kontoutdrag på fil direkt i affärssystemet. Du får samlad information om saldon och alla betalningar. Mycket av det manuella arbetet med bankavstämning och hantering av kund- och leverantörsreskontra försvinner. Avstämning och matchning sker automatiskt.
Kort om filtjänster
- Inget dubbelarbete, mindre rutinarbete. Bättre överblick och ökad kontroll.
- Återrapportering ger förenklad avstämning och automatisk matchning.
- Passar alla vars affärssystem kan hantera filer. Ingen separat programvara behövs.
- Ingen extra kostnad – sända och hämta filer ingår i Företagspaketet.