Löneadministration med Affärstjänster

Med löneadministration får du koll på allt från lönebesked och arbetsgivardeklarationer till kontrolluppgifter.
meeting room_1200x1200px - Handelsbanken.se

Enklare löneadministration

Att anställa personal är förenat med ansvar och en hel del administration. Som arbetsgivare måste du ha koll på lagar, lönesättning, löneutbetalningar, arbetsgivaravgifter och skatt. Du behöver också veta hur du hanterar sjukfrånvaro, semester, förmåner och mycket annat. Det är kort sagt mycket att hålla reda på och det kan lätt kännas tidsödande.

Med tjänsten löneadministration blir det enklare för dig att själv ta hand om lönerna i ditt företag, och du kan vara säker på att det alltid är uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler. Du får hjälp med allt från lönespecifikationer till arbetsgivardeklarationer. 

Låter du dessutom dina anställda rapportera sjukdom, övertid och semester via Lön Personlig kan du spara ännu mer tid, kalendariet ger dig snabb överblick och kontroll över närvaro och frånvaro. De anställda kan på ett säkert sätt hämta sina lönebesked med BankID-inloggning och se innestående semesterdagar, komp- och flextid och mycket mer. 

Löneadministration med Affärstjänster är ett samarbete med Fortnox.

Så ansluter du dig:

  1. Logga in på Internetbanken och välj Affärstjänster.
  2. Kontrollera att din företags fullmakt är uppdaterad för Affärstjänster.
  3. Klicka på fliken Beställ tjänster och signera. 
Om du saknar tillgång till internetbanken kan du kontakta du ditt bankkontor så hjälper vi dig vidare. 

Fördelar 

  • Snabb överblick och kontroll 
  • Löneutbetalning enkelt med bankkoppling
  • Lönebesked via webb eller app
  • Automatisk hantering av arbetsgivardeklarationer
  • Semesterhantering

Koppla ditt affärssystem till Handelsbanken.

Slipp manuell hantering av filer

Genom att koppla ditt affärssystem med ditt bankkonto i Handelsbanken så överförs all konto- och betalningsinformation med automatik. Du slipper att hämta och hantera filer manuellt. Din kund- och leverantörsreskontra samt huvudbok blir uppdaterad med automatik. 

Du beställer Bankintegration via ditt affärssystem eller via Affärstjänster. 

Så ansluter du ditt affärssystem

  1. Logga in på internetbanken och välj Affärstjänster. 
  2. Kontrollera att din företags fullmakt är uppdaterad för Affärstjänster.
  3. Klicka på fliken Beställ tjänster och signera.

Kontakta oss och få svar på dina frågor

Kvinna som svarar på supportfrågor

Ring oss för företagsfrågor

Vi svarar på frågor kring ditt företag, bankärenden och tekniska problem.

Ring 0771-77 88 99

Par i möte med bankperson

Mejla eller boka möte

På de lokala bankkontorens webbsidor hittar du öppettider och kontaktuppgifter till våra rådgivare.

Närbild på person framför dator

Hjälp och support 

Har du problem med någon av våra digitala tjänster hittar du svaren på de vanligaste frågorna här.