Fakturering med Affärstjänster

Med Affärstjänsters fakturering kan du börja ta betalt för dina produkter och tjänster och få ordning och reda på alla fakturor
- Handelsbaken.se

Smidigare fakturering

Med tjänsten fakturering får du en tydlig bild över vad varje kundfaktura har för status, vilka som är obetalda, förfallna eller betalda. Fakturering med Affärstjänster är ett samarbete med Fortnox och att arbeta i programmet är smidigt och du har full kontroll på alla fakturor. Du kan skapa fakturor och hantera inbetalningar automatiskt. 

Med fakturering kan du registrera dina inbetalningar manuellt eller automatiskt via tjänsten bankintegration. Möjligheten att läsa in en fil från banken gör dig mycket mer effektiv. Du hämtar ut en inbetalningsfil från internetbanken och läser in den i ditt faktureringsprogram för att sedan pricka av inbetalningarna. 

Faktureringstjänsten har också stöd för e-faktura, funktion för fakturering av ROT-/RUT- tjänster och autogiro. I tjänsten finns även möjlighet till automatisk påminnelsehantering. 

Så ansluter du dig:

  1. Logga in på Internetbanken och välj Affärstjänster.
  2. Kontrollera att din företags fullmakt är uppdaterad för Affärstjänster.
  3. Klicka på fliken Beställ tjänster och signera. 
Om du inte har tillgång till internetbanken kan du kontakta ditt bankkontor så hjälper vi dig vidare. 

Fördelar 

  • Ta betalt enkelt
  • Ordning och reda med kundfakturor
  • Fakturera med automatik
  • Jobba var du vill

Koppla ditt affärssystem till Handelsbanken.

Slipp manuell hantering av filer

Genom att koppla ditt affärssystem med ditt bankkonto i Handelsbanken så överförs all konto- och betalningsinformation med automatik. Du slipper att hämta och hantera filer manuellt. Din kund- och leverantörsreskontra samt huvudbok blir uppdaterad med automatik. 

Du beställer Bankintegration via ditt affärssystem eller via Affärstjänster. 

Så ansluter du ditt affärssystem

  1. Logga in på internetbanken och välj Affärstjänster. 
  2. Kontrollera att din företags fullmakt är uppdaterad för Affärstjänster.
  3. Klicka på fliken Beställ tjänster och signera.

Vill du veta mer?

Om du vill veta mer om hur Affärstjänster fungerar eller vill få information om våra andra samarbeten kan du kontakta ditt bankkontor. Har du fler frågor som rör ditt företag så hjälper vi dig självklart med det också.

Kontakta oss och få svar på dina frågor

Kvinna som svarar på supportfrågor

Ring oss för företagsfrågor

Vi svarar på frågor kring ditt företag, bankärenden och tekniska problem.

Ring 0771-77 88 99

Par i möte med bankperson

Mejla eller boka möte

På de lokala bankkontorens webbsidor hittar du öppettider och kontaktuppgifter till våra rådgivare.

Närbild på person framför dator

Hjälp och support 

Har du problem med någon av våra digitala tjänster hittar du svaren på de vanligaste frågorna här.