Idag använder nästan hela Sveriges befolkning Swish och antalet växer för varje år. Så här kan du som företagare dra nytta av finesserna med Swish.
- Förbättrat kassaflöde – att kunna ta emot snabba betalningar i realtid direkt från kundens bankkonto in till ökar din likviditet.
- Ökade intäkter – genom att erbjuda flera olika betalsätt, Swish och för att nämna några, kan du locka till dig fler kunder som föredrar olika sätt att betala. En bekvämlighet som kan vara avgörande för om kunden väljer handla hos just dig.
- Bättre kundupplevelse – med en bekväm och modern betalningsmetod förbättrar du kundupplevelsen. Kunden betalar enkelt med sin mobiltelefon och behöver inga fysiska betalningsmedel, såsom bankkort eller kontanter, nära till hands. Kopplar du ihop din webbutik med din fysiska genererar du dessutom en helt sömlös upplevelse.
- Effektivare bokföring – möjligheten att integrera Swish i företagets affärssystem med gör det enklare att spåra betalningar och minskar risken för mänskliga fel. Ett bra komplement är , där du får en bra överblick över betalningarna.
- Ett betalsätt med hög konvertering – är svenskarnas föredragna betalsätt i åldrarna 18-54 och det betalsätt som får flest kunder att slutföra sina köp framgångsrikt på nätet, enligt Kantar Sifo.
- Enklare utbetalningar till privatpersoner – genom att använda får du en enkel och snabb hantering av dina utbetalningar vid till exempel försäkringsersättning eller returer. Det kan också vara en smidig lösning för att betala ut utlägg till anställda innan lön. Och kanske det bästa av allt – du slipper skicka ut värdeavier per post.
- Tryggt för kunden – kunden signerar alltid sina köp med BankID. Att flertalet av Sveriges banker står bakom lösningen ger en hög grad av tillförlitlighet och förtroende.
- Hållbart och inkluderande – Swish betalsystem är dataeffektivt och genererar minimal . Möjligheten till förinställda belopp och mottagare både förenklar och är inkluderande för alla typer av människor, i alla åldrar. Även för dem som inte är så digitalt bevandrade. Varför inte passa på att mäta ditt företags klimatpåverkan i .