Hjälp med BankID på kort
Hjälp med Mobilt BankID
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om Mobilt BankID, informativa filmer och mycket mer.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om Mobilt BankID, informativa filmer och mycket mer.
Hur får jag mitt mobila BankID att fungera på min nya telefon?
Din nya telefon behöver ha BankID-appen och Handelsbankens app för privatpersoner, därefter loggar du in i din gamla telefon och följer instruktionen i menyvalet ”Beställ nytt BankID till ny enhet”. Tjänsten är tillgänglig för dig över 16 år.
Hur skaffar jag ett Mobilt BankID?
Om det är första gången som du skaffar ett Mobilt BankID gör du det i internetbanken inloggat med inloggningskort och kortläsare med sladd. Eller så hjälper vi dig på ett bankkontor.
Hur loggar jag in med BankID på kort?
Du behöver ett inloggningskort, en kortläsare och en sladd till kortläsare. Följ sedan instruktionen i denna länk:
Installera BankID och drivrutin
Hur loggar jag in i appen?
För att använda appen behöver du ha ett avtal om telefontjänster, det kan du ordna i internetbanken. Därefter kan du logga in i appen om du identifierar dig med Mobilt BankID. Vill du logga in med en personlig kod behöver du först aktivera din app.
Aktivera appen
Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss!