Enklare administration
Förutom finansiering genom leasing erbjuder vi hjälp med administrationen genom vår samarbetspartner Bilreda AB. Du får även tillgång till tilläggstjänster och förmånliga erbjudanden.
Finansiering genom leasing
Leasing av bilar är oftast det ekonomiskt mest fördelaktiga finansieringsalternativet ur momshänseende. Genom leasing kan du och dina anställda använda tjänstebilar utan att ditt företag behöver stå för inköpen. Inget kapital binds. Ni använder bilarna mot en leasingavgift varje månad. Den bokförs som rörelsekostnad och är skattemässigt avdragsgill. Halva momsen på avgiften är normalt avdragsgill. Du behöver ingen ytterligare säkerhet för finansieringen än själva bilen.
Administrationsavtal
Överlåt administrationen av vagnparken till vår samarbetspartner Bilreda AB. Administrationsavtal innebär att ni avlastas en stor del av arbetet med företagets bilar. Det gäller bland annat betalning av omkostnadsfakturor, uppföljning och rapportering av kostnaderna i företagets vagnpark. Genom utfärdande av servicekort, drivmedelskort och registrering i bilregistret styrs dessa fakturor till Bilreda AB för betalning.
Så här kommer du igång
Om du vill veta mer, behöver rådgivning eller hjälp med att komma igång är vi på plats för att hjälpa dig. Kontakta ditt bankkontor för att komma vidare.
Leasing och ramavtal
Vi kommer överens om villkor och tecknar ett ramavtal. Därefter beställer du enkelt nya bilar via vår internettjänst.
Månadsfaktura
Bilreda AB kan hjälpa till med hanteringen av alla omkostnadsfakturor för exempelvis drivmedel, försäkringar och servicefakturor. Du får en faktura där allt är samlat och redovisat.
Sköt allt via Internettjänsten
Du kan till exempel enkelt beställa nya bilar, teckna leasingavtal eller räkna på leasingkostnader för bilarna.