Kontakt och support
Alltid öppet - vardag som helg! Vi hjälper dig med bankärenden och supportfrågor. När du behöver hjälp finns vi här för dig - vi har öppet dygnet runt. Ring 0771-77 88 99 för personlig service.
Alltid öppet - vardag som helg! Vi hjälper dig med bankärenden och supportfrågor. När du behöver hjälp finns vi här för dig - vi har öppet dygnet runt. Ring 0771-77 88 99 för personlig service.
Din nya telefon behöver ha BankID-appen och Handelsbankens app för privatpersoner. Därefter loggar du in i bankappen på din gamla telefon och följer instruktionen i menyvalet ”Beställ nytt BankID till annan enhet” under Digitala tjänster. Tjänsten är tillgänglig för dig över 16 år.
Om det är första gången som du skaffar ett Mobilt BankID gör du det enklast i internetbanken. Du kan också få hjälp av oss på ett bankkontor.
Du behöver ett inloggningskort, en kortläsare och en sladd till kortläsare. Följ sedan instruktionen i denna länk:
För att använda appen behöver du ha ett avtal om telefontjänster, det kan du ordna i internetbanken. Därefter kan du logga in i appen om du identifierar dig med Mobilt BankID. Vill du logga in med en personlig kod behöver du först aktivera din app.
Har du blivit av med ditt kort behöver du spärra det direkt. Du kan spärra kortet i appen, internetbanken eller genom att ringa. Läs hur du spärrar kortet här eller ring direkt.
Ring i Sverige 020-41 12 12
Ring från utlandet +46 8 411 21 22
Du kan spärra ditt BankID genom att logga in i internetbanken Öppnas i nytt fönster eller ring något av dessa nummer.
Ring i Sverige 020-41 12 12
Ring från utlandet +46 8 411 21 22