Kundkännedom
För att kunna skicka en utlandsbetalning måste du ha upprättat en tillräcklig kundkännedom. Där anger du vilka länder du ska göra en utlandsbetalning till, antal och belopp. Du hittar din kundkännedom under din profil när du loggar in på internetbanken.
För att minska risken för bedrägeriförsök kan du tidigast skicka din utlandsbetalning efter 24 timmar efter att du har uppdaterat din kundkännedom till ett nytt land.
Tillgängliga länder
Här hittar du vilka länder som är tillgängliga för utlandsbetalning.
Ha rätt information till hands
Förbered dig genom att ha mottagarens namn och adress, IBAN och BIC eller nationellt BankID.
Registrera betalningen i internetbanken
Du gör betalningen i internetbanken och kan skicka pengar i olika valutor. Beroende på vilken form av utlandsbetalning du väljer tar det olika tid och kostar olika mycket. Du hittar tidsåtgång för just din utlandsbetalning längre ner på sidan. När utlandsbetalningen är registrerad får du ett kvitto till din e-brevlåda.