Spärra kort

Blir du av med ditt kort ska du spärra det direkt. Du spärrar enkelt ditt kort själv i appen eller internetbanken dygnet runt.
mobiltelefon

Mobilappen

Logga in i appen och välj Kort, sedan Spärra kort.
Ett nytt kort med samma pinkod skickas till din adress inom 1-2 vardagar.

dator med en pil på

Internetbanken

Logga in och välj Konton och kort, sedan Spärra kort.
Ett nytt kort med samma pinkod skickas till din adress inom 1-2 vardagar.

Logga in och spärra kortÖppnas i nytt fönster

Telefon

Om du vill ha ett kort med ny pinkod behöver du ringa och spärra ditt kort. Här kan du även välja att inte få ett nytt kort utskickat.

Ring i Sverige 020-41 12 12
Ring från utlandet +46 8 411 21 22


Reklamera kortköp

Du ser köp och uttag på ditt kort i appen och internetbanken. Fyll i blanketten och kontakta ditt bankkontor om du drabbats av köp eller uttag som du inte själv har gjort.

Öppna och stäng ditt kort

Du kan stänga ditt kort för köp på internet och i utlandet när du inte använder det. Du stänger och öppnar ditt kort i mobilen eller internettjänsten. Ändringen slår igenom direkt. 
Logga in och öppna eller stäng kortÖppnas i nytt fönster