Spärra kort

Blir du av med ditt kort ska du spärra det direkt. Du spärrar enkelt ditt kort själv i appen eller internetbanken dygnet runt.

Mobilappen

Logga in i appen och välj Kort, sedan Spärra kort.
Ett nytt kort med samma PIN-kod skickas till din adress inom 1-2 vardagar.

Internetbanken

Logga in och välj Konton och kort, sedan Spärra kort.
Ett nytt kort med samma PIN-kod skickas till din adress inom 1-2 vardagar.

Logga in och spärra kortÖppnas i nytt fönster

Telefon

Om du vill ha ett kort med ny PIN-kod behöver du ringa och spärra ditt kort. Här kan du även välja att inte få ett nytt kort utskickat.

Ring i Sverige 020-41 12 12
Ring från utlandet +46 8 411 21 22


Reklamera kortköp

Du ser köp och uttag på ditt kort i appen och internetbanken. Fyll i blanketten och kontakta ditt bankkontor om du drabbats av köp eller uttag som du inte själv har gjort.

Res smidigt med kort

Här får du tips om hur du kan utnyttja ditt kort maximalt och hålla det säkert i samband med din resa.
Om att resa med kort