Beställa Mobilt BankID
När du beställer ett Mobilt BankID för första gången behöver du logga in i internetbanken. Du behöver ha ett svenskt nationellt id-kort eller svenskt pass nära till hands.
Har du redan ett befintligt Mobilt BankID och har en ny mobil eller surfplatta? Då kan du beställa BankID till din nya enhet via Handelsbankens app. När du beställer BankID i Handelsbankens app behöver du inte använda ditt pass eller id-kort.
Har du ny mobil?
Om du har kvar Mobilt BankID på din gamla mobil kan du logga in i Handelsbankens app och beställa BankID till din nya mobil.
- Logga in i Handelsbankens app på din gamla mobil, välj sedan Mer och därefter Digitala tjänster.
- Välj BankID och sen Beställ BankID till annan enhet.
- Följ instruktionerna steg för steg.
Förnya Mobilt BankID
Om giltighetstiden för ditt Mobila BankID håller på att gå ut kan du enkelt förnya det direkt i Handelsbankens app.
- Logga in i Handelsbankens app, välj sedan Mer och därefter Digitala tjänster.
- Välj BankID och sen Förnya BankID.
- Följ instruktionerna steg för steg.