1. Privat
  2. /
  3. Digitala tjänster
  4. /
  5. Mobilappen

Mobilappen

Större frihet med mobiltjänsten, var och när det passar dig.
  • Kolla ditt saldo, för över pengar och skanna uppgifterna på dina räkningar. 
  • Räkna ut kostnaden för en ny bostad och ansöka om bolån.
  • Börja fondspara på några minuter. Prova dig fram med risk och spartid. 

Nyheter i appen

Nu har vi lanserat flera nyheter i appen. Du får en personligare upplevelse där du själv kan styra över utseendet.

  • Välj vilka konton, kort eller genvägar du vill se på startsidan.
  • Du kan sortera i menyn så att du får den precis som du vill. 
  • Alla dina inställningar är samlade på ett ställe.
Längd 0:52 min

Så kommer du igång

  1. Ladda ner Handelsbankens app

    Hämta mobilappen från App Store eller Google Play.
    App StoreÖppnas i nytt fönster
    Google PlayÖppnas i nytt fönster
  2. Teckna avtal om telefontjänster i internetbanken

    Har du redan en personlig kod för våra telefontjänster kan du hoppa över detta steg.
    Logga in och välj kodÖppnas i nytt fönster
  3. Aktivera appen

    Om du bara vill logga in med Mobilt BankID kan du hoppa över detta steg.

    Vill du kunna logga in med en personlig kod behöver du först aktivera din app. Välj Aktivera och följ instruktionen Aktivera mobilappen.

    Om du inte har internetbanken är du välkommen att ta kontakt med ditt närmaste bankkontor för att komma igång.

Kontakta oss

Ring 0771-77 88 99 för personlig service dygnet runt.

Behörigheter appen kräver

Barnappen

barnappen i en hand

I vår barnapp kan både stora och små lära sig om pengar på ett lekfullt sätt.

  • Förvandla belöningen till riktiga pengar via Swish.
  • Vuxna och barn kan skapa och göra uppdragen återkommande.
  • Välj om ditt barn ska få vecko- eller månadspeng.

Koll på dina utgifter

en hand som håller i en mobil som visar mina utgifter

Mina utgifter visar hur du har använt dina pengar, månad för månad. Du hittar tjänsten som en egen ikon när du har loggat in i appen.

När du aktiverar tjänsten blir dina utgifter automatiskt kategoriserade. Du får en överblick över hur dina utgifter fördelas mellan till exempel boende, transport, mat eller nöjen. Och du kan själv välja att kategorisera om eller dölja transaktioner.


Om du byter mobil

Har du en ny mobil behöver du göra några saker för att kunna fortsätta som vanligt med Mobilt BankID, mobilappen och Swish. 

Du kan göra allt själv i internetbanken och mobilen. Här hjälper vi dig steg för steg.


Några vanliga ärenden i appen.

Låneöversikt i moblen

Ansök om lån

Här kan du se över dina lån och välja ny bindningstid vid villkorsändring. Du kan räkna ut kostnaden för ett nytt lån och ansöka om lånelöfte.  

Bild på betala överför i mobilen

Gör dina betalningar

Du kan till exempel betala räkningar, godkänna e-fakturor och se kommande direkt i appen.

Spara och placera i moblen

Handla med värdepapper

Du kan köpa och sälja fonder, aktier och andra värdepapper. Här hittar du också aktuella analyser och nyheter.


Mer om Mobilappen

    Swisha varandra

    Swish gör det enkelt för dig och dina vänner att dela på notan när ni är ute och äter, eller samla in pengar till en present. Pengarna kommer fram direkt.

    Swish