- Kolla ditt saldo, föra över pengar och skanna uppgifterna på dina räkningar.
- Räkna ut kostnaden för en ny bostad och ansöka om bolån.
- Börja fondspara på några minuter. Prova dig fram med risk och spartid.
- Privat /
- Digitala tjänster /
- Mobilappen
Mobilappen
Nyhet i mobilappen: Börja pensionsspara
Vill du komma igång med ett eget pensionssparande?
Många behöver komplettera sin pension med ett eget sparande. Därför har vi utvecklat en tjänst i mobilappen som hjälper dig att komma igång med ett eget pensionssparande. Med tre enkla steg lägger du snabbt upp ett sparande som passar dina behov. Hämta vår mobilapp från App store eller Google Play.
App storeÖppnas i nytt fönster
Google PlayÖppnas i nytt fönster
Så kommer du igång
Ladda ner Handelsbankens app
Hämta mobilappen från App Store eller Google Play.
App StoreÖppnas i nytt fönster
Google PlayÖppnas i nytt fönsterTeckna avtal om telefontjänster i internetbanken
Har du redan en personlig kod för våra telefontjänster kan du hoppa över detta steg.
Logga in och välj kodÖppnas i nytt fönsterAktivera appen
Om du bara vill logga in med Mobilt BankID kan du hoppa över detta steg.
Vill du kunna logga in med en personlig kod behöver du först aktivera din app. Välj Aktivera och följ instruktionen Aktivera mobilappen.
Om du inte har internetbanken är du välkommen att ta kontakt med ditt närmaste bankkontor för att komma igång.
Få koll på din ekonomi
Min ekonomi hjälper dig att få en samlad bild av dina utgifter, inkomster och sparande. Du hittar tjänsten som en egen ikon när du har loggat in i appen.
När du aktiverar tjänsten blir dina utgifter och inkomster automatiskt kategoriserade. Du får en överblick över hur dina utgifter fördelas mellan till exempel boende, transport, mat eller nöjen. Du kan även skapa egna kategorier i form av en tagg som innebär att du enkelt kan följa utgifterna för exempelvis #Skidsemester, #Bröllop eller #Köksrenovering.
Ladda ner Handelsbankens app
Hämta mobilappen från App Store eller Google Play.
Om du byter mobil
Har du en ny mobil behöver du göra några saker för att kunna fortsätta som vanligt med Mobilt BankID, mobilappen och Swish.
Du kan göra allt själv i internetbanken och mobilen. Här hjälper vi dig steg för steg.
Några vanliga ärenden i appen
Ansök om lån
Här kan du se över dina lån och välja ny bindningstid vid villkorsändring. Du kan räkna ut kostnaden för ett nytt lån och ansöka om lånelöfte.
Gör dina betalningar
Du kan till exempel betala räkningar, godkänna e-fakturor och se kommande direkt i appen.
Handla med värdepapper
Du kan köpa och sälja fonder, aktier och andra värdepapper. Här hittar du också aktuella analyser och nyheter.
Mer om Mobilappen
-
Vilka versioner av iPhone, iPad och Android stöds?
Se Systemkrav
-
Jag vill bara logga in med Mobilt BankID. Varför behöver jag ändå välja en Personlig kod?Avtalet för telefontjänster är gemensamt för Mobilappen, Telesvar och Personlig service, och nås via en gemensam personlig kod. I dagsläget kan inte avtalet tecknas utan att en personlig kod väljs i internetbanken eller ges ut på bankkontor.
Mobilt BankID är dock helt separat från den personliga koden, och kan användas även om din personlig kod är spärrad. -
Vad behöver jag göra om jag byter mobil?
Om du inte längre ska använda din mobiltelefon eller surfplatta bör du avinstallera bankens app från enheten. Du kan även logga in i Internetbanken och spärra appen under Internet mobil och BankID så försvinner enheten ur listan över dina aktiverade enheter. Om du använder Mobilt BankID rekommenderar vi att du avinstallerar BankID-appen samt spärrar ditt Mobila BankID.
-
Kan jag byta personlig kod?Du kan byta koden i Internetbanken i menyn Internet, mobil och BankID. Du kan också ändra koden i Telesvar (0771 - 77 88 99, val "privat", "privattjänster").
-
Kostar appen någonting?Nej, banken tar inte någon avgift för Mobilbanken. Din Teleoperatör kan dock ta betalt för datatrafiken beroende på vilket abonnemang du har.
-
Är det säkert att använda mobilappen?
Vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar för mobilappen, precis som för internetbanken och andra tjänster. Vi genomför regelbundna tester av våra system och bevakar transaktioner.
Tänk på att alltid uppdatera appen och ditt operativsystem i telefonen.