1. Privat
  2. /
  3. Digitala tjänster
kvinna med mobil i handen kvinna med mobil

Digitala tjänster

Med våra digitala banktjänster sköter du din ekonomi och utför dina ärenden när det passar dig.
ikon mobilt bankid

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du göra dina vanligaste bankärenden och logga in på olika myndigheter och företag, exempelvis Skatteverket och Apoteket.
ikon kortläsare

BankID på kort

Ibland behöver du legitimera dig med ett BankID på kort, exempelvis när du ska beställa Mobilt BankID. Det fungerar också på olika myndigheter och företag. 
ikon dataorskärm

Internetbanken

Här får du en bra överblick och kan sköta alla dina bankärenden. För att kunna logga in behöver du Mobilt BankID eller BankID på kort.
ikon swishmobil

Swish

När du skickar pengar med Swish får mottagaren pengarna direkt. Allt du behöver är mottagarens mobilnummer och Mobilt BankID.

ikon mobiltelefon

Mobilappen

I mobilen kan du utföra dina vanligaste bankärenden. För att logga in behöver du Mobilt BankID eller personlig kod. 

ikon finger och pinkod

Personlig kod och Telesvar

Med en personlig kod kan du logga in till mobilappen och använda våra telefontjänster. Du väljer koden själv när du tecknar avtal om tjänsten.

Vanliga frågor om BankID och inloggningsproblem

En pratbubbla med ett frågetecken inuti och en pratbubbla med ett i inuti

Har du problem med ditt BankID?

Vi har samlat vanliga frågor om BankID och inloggningsproblem, du kan bland annat få hjälp med:

  • Vad behöver jag för att logga in med BankID på kort? 
  • Måste jag logga in med sladd för att skaffa ett Mobilt BankID?
  • Jag får "BankID saknas"/"Säkerhetsprogram saknas" vid inloggning, vad gör jag?

Så använder du våra digitala tjänster

längd: 2:36

De vanligaste funktionerna 

  • Hantera din ekonomi på egen hand i internetbanken.
  • Logga in på flera olika sätt exempelvis med Mobilt BankID.
  • Navigera på din inloggade sida och läs mer om våra produkter.
  • De flesta vardagsärenden går även att göra i appen.

Vi prioriterar din säkerhet

Hur vi arbetar med säkerhet 

På Handelsbanken arbetar vi ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar för att skydda dig och dina personuppgifter. Därför betyder ditt förtroende mycket för oss. Läs om hur vi arbetar med säkerhet och vad du kan tänka på när du använder våra produkter och tjänster.

Om du drabbas 

Kontakta oss direkt om du blir bestulen på ditt inloggningskort, tappar din telefon med mobilt BankID, blir utsatt för ett bedrägeri eller om du har lämnat ifrån dig känslig information.
en kvinna med en mobil i handen

Intresserad av våra digitala lösningar?

Den digitala utvecklingen går i en allt snabbare takt och är en ständigt pågående resa. Hos oss följer digitaliseringen tre inriktningar: att vara ännu närmare kunden, att fokusera på livshändelser och att ge rådgivning för livet. Målet är att utveckla och göra vårt erbjudande tillgängligt för fler, vid fler tillfällen. 

Vill du läsa mer om vårt digitaliseringsarbete och se ett axplock av vad som pågår i banken? Besök sidan Digitalisering i Handelsbanken på koncernens webbplats.