1. Privat
  2. /
  3. Digitala tjänster
kvinna med mobil i handenkvinna med mobil

Digitala tjänster

Med våra digitala banktjänster sköter du din ekonomi och utför dina ärenden när det passar dig.
mobil med BankId och QR-kod

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du göra dina vanligaste bankärenden och logga in på olika myndigheter och företag, exempelvis Skatteverket och Apoteket.

BankID på kort

Ibland behöver du legitimera dig med ett BankID på kort, exempelvis när du ska beställa Mobilt BankID. Det fungerar också på olika myndigheter och företag. 
dator med en pil på

Internetbanken

Här får du en bra överblick och kan sköta alla dina bankärenden. För att kunna logga in behöver du Mobilt BankID eller BankID på kort.

Swish

När du skickar pengar med Swish får mottagaren pengarna direkt. Allt du behöver är mottagarens mobilnummer och Mobilt BankID.

Mobilappen

I mobilen kan du utföra dina vanligaste bankärenden. För att logga in behöver du Mobilt BankID eller personlig kod. 

Personlig kod och Telesvar

Med en personlig kod kan du logga in till mobilappen och använda våra telefontjänster. Du väljer koden själv när du tecknar avtal om tjänsten.

Installera BankID säkerhetsprogram

Ditt inloggningskort innehåller ett BankID när säkerhetsdosan är kopplad med sladd till din dator. För att använda ditt BankID behöver du installera BankID säkerhetsprogram och drivrutin för kortläsaren på din dator.


Så använder du våra digitala tjänster

längd: 2:36

De vanligaste funktionerna 

  • Hantera din ekonomi på egen hand i internetbanken.
  • Logga in på flera olika sätt exempelvis med Mobilt BankID.
  • Navigera på din inloggade sida och läs mer om våra produkter.
  • De flesta vardagsärenden går även att göra i appen.

Vi prioriterar din säkerhet

en kvinna med en mobil i handen

Hur vi arbetar med säkerhet 

På Handelsbanken arbetar vi ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar för att skydda dig och dina personuppgifter. Därför betyder ditt förtroende mycket för oss. Läs om hur vi arbetar med säkerhet och vad du kan tänka på när du använder våra produkter och tjänster.

Om du drabbas 

Kontakta oss direkt om du blir bestulen på ditt inloggningskort, tappar din telefon med mobilt BankID, blir utsatt för ett bedrägeri eller om du har lämnat ifrån dig känslig information.