Bankkontoret i Motala

Handelsbanken Motala

Vi hjälper dig att få koll på såväl din egen som företagets ekonomi och månar alltid om ditt bästa. Välkommen att kontakta oss.
 
Kolla gärna in våra vanligaste frågor och få svar direkt. 

Välkommen att kontakta oss

Bild på kontorschefen.

"Vi erbjuder dig kvalificerad rådgivning för att du ska kunna fatta kloka ekonomiska beslut."

Fredrik Lundgren, kontorschef.

Ring till oss

Du når våra engagerade medarbetare, här på bankkontoret och runt om i landet, på ett och samma nummer. Vad behöver du hjälp med? Knappvalen guidar dig rätt.
En kvinna står vid sin dator och pratar i ett headset.

Personlig kundservice

När du vill ha snabb hjälp med bankärenden och supportfrågor finns det alltid någon på plats – dygnet runt alla dagar i veckan.

Ett ett bostadshus i solsken.

Bolånerådgivning

När du vill diskutera bolån och allt som hör därtill. Våra erfarna rådgivare kan den lokala marknaden och ser till hela din ekonomi.

En rådgivare diskuterar med en kund.

Bankkontoret

När du vill ha goda råd om din eller ditt företags ekonomi. Ring och boka tid för personlig rådgivning. 

Skriv till oss

En man sitter vid sin dator och chattar med personlig service.

Skicka meddelande

Som privatkund kan du enkelt och säkert skicka ett meddelande till oss genom att logga in i internetbanken eller appen.

En kvinna som sitter framför sin dator i en trädgård.

Chatta om allmänna frågor

Som privatkund kan du få svar på dina allmänna bankfrågor via vår chatt. Öppen mellan 8:00 - 22:00 varje dag.

En mobiltelefon med Handelsbankens Facebooksida öppen.

Fråga oss på Facebook

Få svar på dina allmänna bankfrågor genom att skriva till oss på Facebook. Vi svarar mellan 8:00 - 22:00 varje dag.

Våra vanligaste frågor

  • Enligt Penningtvättslagen är vi skyldiga att ha god kännedom om dig när du är kund hos oss. Vi måste förstå syftet med affärsrelationen och dina transaktioner. 
     
    Vad innebär det för dig?
    När du blir kund hos oss får du besvara frågor så att vi lär känna dig och förstår hur du tänker använda bankens produkter och tjänster. När du sätter in pengar eller överför värdepapper har banken en skyldighet att ta reda på varifrån pengarna eller tillgångarna kommer. 
     
    Du kan vara trygg i att vi behandlar kundinformation konfidentiellt då vi alltid omfattas av den så kallade banksekretessen.
     
  • Här hittar du information om vad som är viktigt att tänka på kring dödsboets ekonomi: 

    När någon avlider

    Dödsboets banktjänster

    Betala dödsboets fakturor

  • Våra bankkontor är kontantfria. Vill du sätta in eller ta ut kontanter, kan du göra det i Bankomats uttags- och insättningsautomater. På bankomats webbplats hittar du närmaste automat.  
     
  • Din nya telefon behöver ha BankID-appen och Handelsbankens app för privatpersoner, därefter loggar du in i bankappen på din gamla telefon och följer instruktionen i menyvalet ”Beställ nytt BankID till annan enhet” under Övriga tjänster. Tjänsten är tillgänglig för dig över 16 år. 

    Mer om ny mobil

Om bankkontoret

Besöksadress
Repslagaregatan 10
59130 Motala
Visa på karta Öppnas i nytt fönster

Postadress
Box 49
59121 Motala

Besökstider
Måndag 10:00 - 12:00
Onsdag 10:00 - 12:00
Fredag 10:00 - 12:00

Möten kan bokas även utanför bankkontorets besökstider.

Avvikande besökstider
Midsommarafton 21 juni stängt
Vecka 26-33: Onsdag stängt

Clearingnummer
6574

Swift/BIC
HANDSESS

Kontanter
Nej
Kontantautomater Öppnas i nytt fönster

Tips från oss

Ett äldre par kopplar av i vardagsrummet.

Spara rätt när räntan sänks

Riksbanken sänkte styrräntan 8 maj. Hur brukar finansmarknadenra reagera när styrräntorna sänks? Och hur kan det påverka det ditt sparande?
Handelsbanken.se

Sparar du till pensionen?

Vad påverkar pensionen och när ska du börja pensionsspara? Och hur mycket behöver du spara? Här tipsar vi om hur du kan spara till pensionen.
Handelsbanken.se

Få koll på din tjänstepension

De allra flesta som arbetar har tjänstepension. Men hur mycket ska du ha och vad är det för faktorer som påverkar tjänstepensionen?