1. Privat
  2. /
  3. Digitala tjänster
  4. /
  5. Hjälp och support

Hjälp och support

Här hittar du vanliga frågor och svar om våra självbetjäningstjänster

Här är alla våra hjälpområden

Hjälp med BankID på kort

Få hjälp med frågor som handlar om BankID-programmet och inloggning på internetbanken. Du får också hjälp med ditt inloggningskort och vanliga fel som kan uppstå.
mobil med BankId och QR-kod

Hjälp med Mobilt BankID 

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om Mobilt BankID, informativa filmer och mycket mer.

Hjälp med mobilapparna

Här finns information om hur du aktiverar appen, vanliga felmeddelanden och aktuell information.
inloggningsdosa

Kontrollera kortläsaren

Här kan du lära dig om kortläsarens funktioner och vad de olika reaktionerna på skärmen betyder.
dator med en pil på

Systemkrav

För att använda våra tjänster behöver din dator och mobila enhet uppfylla vissa krav. Här hittar du uppdaterad och relevant information.
Inloggningsdosa med ljudsladd

Talande kortläsare 

Har du en synnedsättning och använder dig av vår talande kortläsare? Här hittar du information om funktioner och om hur du kommer igång.

Vanligaste frågorna just nu

Hur loggar jag in med BankID på kort? 

Du behöver ett inloggningskort, en kortläsare och en sladd till kortläsaren. Följ sedan instruktionerna här:

Hur aktiverar jag appen? 

Vill du kunna logga in med en personlig kod i appen behöver du först aktivera din app.

Hur beställer jag Mobilt BankID? 

För att beställa ett Mobilt BankID måste du logga in i internetbanken med kortläsare och sladd. Läs mer nedan: