1. Privat
  2. /
  3. Digitala tjänster
  4. /
  5. Mobilappen
  6. /
  7. Behörigheter som appen kräver

Behörigheter som appen kräver

En sammanfattning av inställningar och behörigheter som krävs för att appen ska fungera så bra som möjligt.

Frågor och svar om behörigheter och inställningar

När jag laddar ner appen måste jag godkänna ett antal behörigheter. Varför det? För att olika funktioner i appen ska kunna fungera på ett visst sätt behöver appen ibland åtkomst till ett antal tjänster i mobilen eller surfplattan. Dessa behörigheter måste godkännas av dig i samband med att du laddar ner appen.

Ingen data lagras, och banken ser eller sparar ingen samtalshistorik. 

De behörigheter appen kräver listas här nedan.
Till vad används Enhets- och apphistorik? Används för att kontrollera om appen är aktiv för att ha möjlighet att visa meddelanden i rätt fönster och annars kunna logga ut dig automatiskt.
Varför behövs åtkomst till Kontakter? Används för att kunna välja ett telefonnummer i kontaktlistan när ett kontantkort ska laddas.
Till vad används Plats-uppgifter? Används för att kunna söka efter närmaste bankomat och kontor.
Varför behövs åtkomst till Mobil? Används för att det ska vara möjligt att ringa direkt från appen till personlig service och kortspärr.
Till vad används Foton/media/filer? Används för att kunna spara kartdata samt pdf-filer på mobilen eller surfplattan.
Varför behövs åtkomst till Kamera? Används för att kunna skanna pappersfaktura när du registrerar en betalning.
Varför behövs åtkomst till Enhets-id och samtalsinformation? Används som stöd för att hantera fel och vid felsökning.
Varför behövs Nätverksåtkomst? Används för att kontrollera om mobilen eller surfplattan har åtkomst till internet.
Varför behövs Vibration? Används för att förtydliga knapptryckningar i appen och vid skanning av pappersfaktura.
Varför behöver appen tillgång till Internet? Används för att appen ska kunna kommunicera med bankens system.