Affärstjänster

Effektivisera med digital bokföring och fakturering
a desk with a laptop on showing a diagram on the screen

Allt bakom samma inloggning

Affärstjänster är ett samlingsnamn för en mängd tjänster som underlättar för företag att sköta sin ekonomi via internetbanken. Här kan du koppla ihop ditt företag med ett affärssystem, så som Fortnox, för att kunna bokföra, fakturera, löneadministrera, hantera utlägg och mycket mer. Du kan även teckna digitala avtal för till exempel e-faktura, Swish och ansöka om vårt kort Business Debit.

I Affärstjänster får du även tips om hur du kan effektivisera ditt företag och hur företaget mår. Affärstjänster fungerar som en verktygslåda, du väljer och prenumererar på de tjänster du har behov av. Allt via en inloggning och samlat på ett ställe.

Längd 0,59

Arbeta effektivt var du än befinner dig

Med Affärstjänster finns det en mängd smarta funktioner som underlättar arbetet med ditt företag. Du registrerar verifikationer och leverantörsfakturor helt online. Du kan skapa fakturor och hantera inbetalningar automatiskt. Du får även grafiska diagram som enkelt och tydligt visar hur ditt företag går och självklart tips och idéer på vad som skulle kunna förbättras.

Koppla Fortnox till Handelsbanken

Genom att koppla Fortnox till din bank, kan du snabbt och smidigt hantera betalningar och få ett effektivt arbetssätt för alla dina banktransaktioner.


Vad kan du få hjälp med?

Företagskunder har olika behov. Allt eftersom företaget växer kan du behöva komplettera med fler tjänster som underlättar för ditt företag. Beroende på hur ditt företag ser ut kan du behöva hjälp med olika saker. Affärstjänster är en prenumerationstjänst där du bara betalar för det du behöver. Börja med att känna dig för och se över vilka tjänster du behöver just nu. Sedan kan du närsomhelst välja att utöka eller avsluta antalet tjänster du vill prenumerera på. Detta kan du välja i Affärstjänster:

ikon som visar en laptop med ett diagram på skärmen
  • Fakturering
  • Löneadministration
  • Arkivplats
  • Autogiro 
  • Lagerprogram
  • E-fakturahantering
  • Kvitto och Resa (Utläggshantering)
  • Bokföring
  • Anläggningsregister
  • Leverantörsfakturaattest 
  • Offert- och orderhantering
  • Tidsredovisning
  • Sammankoppling mellan Handelsbanken och ditt affärssystem (bankintegration)

Koppla ditt affärssystem till Handelsbanken

Vill du effektivisera din administration och förenkla ditt arbetssätt? Då kan du som redan har Affärstjänster och Fortnox koppla ihop Fortnox med Handelsbanken via en så kallad bankintegration.

Du kan välja att bara koppla ihop Affärstjänster med Fortnox och får då tillgång till grafer och diagram som ger dig tips på hur ditt företag går samt tips på förbättringar. Du kan också välja att koppla din bokföring, kund- och leverantörsreskontra med ditt bankkonto i Handelsbanken så behöver du inte längre hantera filer utan informationen överförs med automatik. Bankintegrationen gör det även möjligt för dig att koppla ihop din fakturering med Handelsbankens tjänst för e-faktura samt autogiro.

dator med en pil på

Affärstjänster för dig som redan är kund

Om du är kund hos Handelsbanken och har Fortnox så kan du koppla ihop banken med Fortnox. På så vis kan du få en enklare och automatiserad hantering av dina betalningar och bokföring. Du får med automatik tillgång till grafer och insikter utifrån din data i Fortnox. Du får också en inloggning för åtkomst till alla dina tjänster, både hos banken och hos Fortnox. 

Använder du en redovisningsbyrå så fortsätter de arbeta i Fortnox på samma sätt som i dag.

  1. Logga in i Internet Företag och klicka på Affärstjänster 
  2. Klicka på flytta tjänster till Handelsbanken
  3. Kvittera flytten i Handelsbanken när Fortnox har meddelat att dina tjänster är flyttade.

Affärstjänster för dig som vill automatisera

Är du idag kund hos Handelsbanken och kund hos Fortnox och vill få ökad automatisering i avstämningar och skicka betalningar enklare? Du aktiverar tjänsten Bankintegration och slipper hantera manuella filer och får automatisk avstämning av kund-, leverantörsreskontra samt huvudbok.

Fördelarna är att du får allt samlat och vi gör bytet åt dig. 

  1. Logga in i Internet Företag och klicka på Affärstjänster 
  2. Klicka på Beställ tjänster i menyn
  3. Välj Bankintegration - konto/betalningsinformation och signera beställningen

Affärstjänster för dig som är ny kund i Handelsbanken

glödlampa

Du skaffar Affärstjänster i Internet Företag. Där ansluter du dig till de tjänster du önskar prenumerera på. Saknar du Internet Företag, är du välkommen att kontakta ditt bankkontor så hjälper vi dig vidare.  

  1. Logga in på Internet Företag. 
  2. Välj Affärstjänster under rubriken Betalningar eller under snabbingången till höger. 
  3. Kontrollera att företagets fullmakt är uppdaterad för Affärstjänster.
  4. Välj de tjänster du önskar teckna och godkänn. 

Vill du veta mer?

Om du vill veta mer om hur Affärstjänster fungerar eller vill få information om våra andra samarbeten kan du kontakta ditt bankkontor. Har du fler frågor som rör ditt företag så hjälper vi dig självklart med det också.

Dygnet runt, året om

Du väljer var, när och hur du gör företagets bankärenden – på kontor eller via webb, appar och telefon.

Digitala tjänster