Förenkla rutinerna

Med smarta rutiner kan ditt företag spara tid och pengar

 - Handelsbanken.se

Vill du förenkla ditt företags administration, få bättre koll på din likviditet och samtidigt spara tid och pengar? 

Starta 2023 på bästa sätt med några enkla steg. Läs mer i länkarna eller kontakta oss så tar vi det vidare.

Kontakta oss så hjälper vi dig

Här är några tips på vägen

Samla allt på ett ställe

Med Affärstjänster sköter du företagets ekonomi via internetbanken. Koppla ihop företaget med bokföringsprogram för att fakturera, skapa digitala avtal och hantera utlägg. 

Undvika dubbelarbete 

Inget dubbelarbete, förenklad avstämning och automatisk matchning ger bättre överblick och kontroll. Förenkla genom att använda informationen i internetbanken i ditt affärssystem. 

Minska mängden papper 

Vill du minska pappershögarna och spara papper på samma gång? Se till att ta emot e-fakturor istället för pappersfakturor och ordna så du får dokument elektroniskt från banken. 

Kvinna som tänker på något projekt working from home - Handelsbanken.se

Hålla koll på flödet

Likviditetsplanering handlar om att förutse flödet av in- och utbetalningar vid olika tidpunkter, så du har möjlighet att agera i tid. Vi tipsar om hur du kan få kontroll över företagets betalningsförmåga.

Dela på ansvaret 

Delegera administrationen. Med fullmakter kan du ge behörighet till andra att använda hela eller delar av internetbanken. Du kan även bestämma vem som får utföra vad via bankkontor och telefon.


Kontakta oss och få svar på dina frågor

Kvinna som svarar på supportfrågor

Ring oss för företagsfrågor

Vi svarar på frågor kring ditt företag, bankärenden och tekniska problem.

Ring 0771-77 88 99

Par i möte med bankperson

Mejla eller boka möte

På de lokala bankkontorens webbsidor hittar du öppettider och kontaktuppgifter till våra rådgivare.

Närbild på person framför dator

Hjälp och support 

Har du problem med någon av våra digitala tjänster hittar du svaren på de vanligaste frågorna här.  

Till hjälpsidan