Handelsbanken
  • Bolån och andra lån
    • Bolån
      • Bolåneräntor
      • Bolånekalkyl
      • Lånelöfte
      • Flytta bolånet till oss
      • Höja bolån
      • Grönt bolån
    • Andra lån
      • Privatlån
      • Grönt energilån
  • Spara och pension
    • Spara
    • Sparformer
      • Sparkonto med ränta
      • Investeringssparkonto
      • Kapitalförsäkringar
    • Fonder
      • Fondlista
      • Fondtips
      • Fondskolan
    • Pension
      • Tjänstepension
      • Premiepension
      • Privat pensionssparande
      • Flytta din pension till oss
      • Ta ut din pension
      • Trygghetsförsäkringar
    • Aktier och andra värdepapper
    • Premium
    • Private Banking
    • Spara klokt
      • Spara till buffert
      • Börja spara i fonder som nybörjare
      • Spartips för ditt barns framtid
  • Vardagstjänster
    • Bankkort och kreditkort
      • Jämför kort
      • Aktivera kort
    • Digitala tjänster
      • Internetbanken
      • Inloggningssätt
      • Mobilt BankID
      • Ny mobil
      • Swish
    • Konton och betalningar
      • Betala räkningar
      • Lönekonto
      • Sparkonto med ränta
      • Utlandsbetalningar
    • Banktjänster för barn och unga
      • Teckna banktjänster för barn och unga
    • Studenterbjudande
  • Kontakt och support
    • Hjälp och support
    • Säkerhet och bedrägeri
      • Vanliga bedrägerier
      • Anmäl bedrägeri
    • Om vår rådgivning
  • Bli kund

Byt till

  • Privat
  • Företag
  • Ekonomi i livet
  • Om oss
Handelsbankens kontor Piteå

Handelsbanken Piteå

Vi hjälper dig få koll på såväl din egen som företagets ekonomi och månar alltid om ditt bästa. Mejla eller ring oss för att boka en tid. 

Hos oss får du goda råd om bland annat:

  • Bolån och allt som hör därtill
  • Din förmögenhet
  • Ditt företags ekonomi
  • Tjänstepensionslösningar 

Kolla gärna in våra vanligaste frågor och få svar på din fråga direkt. 

Våra vanligaste frågorKontakta oss, boka tid
  1. Hitta bankkontor
  2. Piteå

Hej och välkommen!

Porträttbild av medarbetare på bankkontoret.
Stefan, kontorschef: 

"Svårt att komma igång med sparandet?

Hör av dig, vi ger dig kom-igång-tips och berättar hur du kan tänka."

Mejla oss och boka tid

Våra vanligaste frågor

  • Här har vi listat våra olika räntor för både bostadslån och sparande:

    Aktuella boräntor Öppnas i nytt fönster

    Aktuella sparräntor för privatkunder Öppnas i nytt fönster

    Aktuella sparräntor för företagskunder Öppnas i nytt fönster

  • Enligt Penningtvättslagen är vi skyldiga att ha god kännedom om dig när du är kund hos oss. Vi måste förstå syftet med affärsrelationen och dina transaktioner. 
     
    Vad innebär det för dig?
    När du blir kund hos oss får du besvara frågor så att vi lär känna dig och förstår hur du tänker använda bankens produkter och tjänster. När du sätter in pengar eller överför värdepapper har banken en skyldighet att ta reda på varifrån pengarna eller tillgångarna kommer. 
     
    Du kan vara trygg i att vi behandlar kundinformation konfidentiellt då vi alltid omfattas av den så kallade banksekretessen.
     
    Mer om varför vi är så frågvisa
  • Här hittar du information om vad som är viktigt att tänka på kring dödsboets ekonomi: 

    När någon avlider

    Dödsboets banktjänster

    Betala dödsboets fakturor

  • Våra bankkontor är kontantfria. Vill du sätta in eller ta ut kontanter, kan du göra det i Bankomats uttags- och insättningsautomater. På bankomats webbplats hittar du närmaste automat.  
     
    Kontantautomater Öppnas i nytt fönster
  • Din nya telefon behöver ha BankID-appen och Handelsbankens app för privatpersoner. Därefter loggar du in i bankappen på din gamla telefon och följer instruktionen i menyvalet ”Beställ nytt BankID till annan enhet” under Övriga tjänster. Tjänsten är tillgänglig för dig över 16 år. 

    Mer om Mobilt BankID

  • Om det är första gången som du skaffar ett Mobilt BankID gör du det enklast i internetbanken. Du behöver logga in med inloggningskort och kortläsare med sladd. Du kan också få hjälp av oss på ett bankkontor.

    Mer om Mobilt BankID

Fler vanliga frågor

Vad kan vi hjälpa dig med idag?

Kille på kontor som ser glad ut

Prata med oss om din ekonomi - boka tid

Har du funderingar kring exempelvis ditt bolån eller sparande? Då rekommenderar vi att du mejlar eller ringer oss och bokar tid för rådgivning. Så kan vi förbereda ditt möte och du får snabbare och bättre service. Vi ses när det passar dig – dagtid eller kvällstid, fysiskt på plats eller digitalt i ett videomöte. 

Kontakta oss redan idag!  

Kvinna som står vid ett fönster med sin laptop i kvällsmörker

Hjälp med bankärenden och support

Kontakta oss och få hjälp på andra sätt än via ditt bankkontor. 

  • För dina bankärenden och supportfrågor:
    - Ring oss dygnet runt på 
    0771-77 88 99
    .
  • För allmänna bankfrågor 8:00 - 22:00:
    - 
    Chatta
     med oss (privatkunder)
    - Ställ din fråga på
    Facebook Öppnas i nytt fönster
    .

Funderar du på att bli kund? Vad roligt!

Leende kille framför laptop

Välkommen till Handelsbanken.

Vi börjar med ett möte för att lära känna varandra lite bättre. Mejla eller ring oss så bokar vi en tid. Inför mötet kan det vara bra att känna till hur det funkar att bli kund hos oss, varför vi ställer de frågor vi gör och annat praktiskt. 

Bli privatkund
Bli företagskund

Kontakt

Tips från oss

Ett par som är ute och shoppar.

Alla förmåner med vårt kreditkort

Vad ingår egentligen i Handelsbankens kreditkort Allkort? Här får du tips på vilka förmåner och fördelar du kan använda dig av.
Så använder du vårt kreditkort på bästa sätt
En kvinna går längs en kanal.

Så här ser du över ditt sparande

Det kan vara bra att se över dina placeringar nu när styrräntan har sänkts och förväntas sjunka ytterligare. Buffert, sparkonto, aktier och räntor?
Är du rätt placerad?
Bild från kampanjen "Svårlurad".

Lär dig mer om bedrägerier

Hos oss pågår det ett intensivt arbete med att förebygga bedrägerier och hjälpa utsatta kunder. Vår specialist tipsar om vad du kan tänka på.
Se igenom bedragarnas knep

Våra medarbetare

Porträttbild av medarbetare på bankkontoret.
Stefan Uddström
Kontorschef
0911-23 18 61
stefan.uddstrom@handelsbanken.se (Stefan Uddström, Kontorschef)
Porträttbild av medarbetare på bankkontoret.
Tomas Stark
Stf Kontorschef
0911-23 18 58
tomas.stark@handelsbanken.se (Tomas Stark, Stf Kontorschef)
Porträttbild av medarbetare på bankkontoret.
Martin Hedberg
Privatrådgivare
0911-23 18 56
martin.hedberg@handelsbanken.se (Martin Hedberg, Privatrådgivare)
Porträttbild av medarbetare på bankkontoret.
Catrin Nordlund
Företagsrådgivare
0911-23 18 52
catrin.nordlund@handelsbanken.se (Catrin Nordlund, Företagsrådgivare)

Rådgivning

Vi har ett rikstäckande kontorsnät med fler än 1 800 rådgivare över hela landet.

Hitta bankkontor

Kontakta oss

Bli kund

Personlig service

Vi hjälper dig med bankärenden och supportfrågor. Var beredd med Mobilt BankID eller din personliga kod när du ringer. Öppet dygnet runt. 

Ring 0771-77 88 99

Chatta med oss

Vanliga frågor

Spärra kort

Du kan spärra ditt privata kort direkt i internetbanken eller mobilappen. Du kan även ringa. 

För att spärra ditt företagskort:  

Ring 020‑41 12 12   
Från utlandet:  +46 8 411 21 22

Spärra BankID

Mobilt BankID kan du spärra direkt i internetbanken eller mobilappen. Du kan även ringa.

För att spärra BankID på kort:

Ring 020‑41 12 12  
Från utlandet:  +46 8 411 21 22

  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies
  • Juridiska dokument
  • Säkerhet och bedrägeri
  • Sociala medier
  • Global startsida  Öppnas i nytt fönster
  • Finland  Öppnas i nytt fönster
  • Nederländerna  Öppnas i nytt fönster
  • Norge  Öppnas i nytt fönster
  • Storbritannien  Öppnas i nytt fönster
  • © Svenska Handelsbanken AB (publ)